Citesc zilnic pe futurelab articole despre marketing & social media. Un blogger bun care scoate tot felul de scheme dragute este David Armano iar cea mai simpatica schema a fost cea despre cei patru C ai unei comunitati online. Doar vazand schema iti dai seama cat de simplu e sa construiesti o comunitate. :) Dar cat de puternica sau credibila este implicarea unui brand intr-o comunitate de oameni cu putine interese comune? Chiar daca e vorba despre muzica sau scutece sau mancare si retete, cat de tare ma poate influenta participarea brandului la activitatea comunitatii in achizitia produsului sau poate marca intr-un anumit fel perceptia asupra brandului?
Astazi m-am lovit pentru prima oara problema, in mod personal. Am citit pe strategic un comunicat cum ca s-a lansat HiPet.ro, primul portal de socializare pentru animalele de companie din Romania.
Socializare? Animale? Atunci sa facem profil Laicai. Primul ei profil dupa pozele pe care le-am incarcat pe FB. Ce sa vezi, e sponsorizat de Pedigree. Ei bine, desi nu suport marca deoarece calitatea produsului este foarte slaba si Leica a vomitat de fiecare data cand i-am dat ceva de la Pedigree, mi-am facut totusi cont. De ce?
Motivul este foaret simplu si a depins de scopul final al acestei platforme: socializarea. Am vrut sa ma imprietenesc cu Roua, cu care ne vedem din cand in cand in parc. Dar ma va influenta nevoia mea de socializare sa realoc din buget lui Pedigree? No way! Ar putea sta orice brand acolo. Chiar daca pe aceasta platforma voi primi cele mai bune sfaturi, Pedigree tot nu va intra in setul de delicii de cumparat pentru cainele meu. Nu zic nu, daca ar fi Hills mi-ar fi mai simpatic brandul, dar nu e si cu toate astea Leica are ceva poze pe hipet.ro si spera sa se imprieteneasca mai bine cu Roua.
Asa am ajuns la concluzia ca prezenta unui brand pe o astfel de platforma nu este credibila mai ales daca perceptia despre brand este nefavorabila. Poate imbunatati imaginea brandului daca tie iti este simpatic produsul dar altfel poate diminua traficului pe aceasta platforma. Este fals din partea brandului sa apara acolo, chiar daca iti ofera continut si substanta. Mi se pare mai natural sa intri pe pagina dedicata produsului care sa iti ofere toate informatiile si interactiunea de care ai nevoie, decat sa se ascunda sub imaginea unei platforme si sa se infiltreze in viata ta "pe nesimtite".
joi, 9 aprilie 2009
Brandurile si comunitatile online
Labels: semn de Corina Bordeianu
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
3 comentarii:
Mda, vezi profilul de hi5/twitt/bla al microsite-ului supermegaviral zappbuzz. Viata mea s-a implinit de cand am vazut poza cu logoul ZapPeazdy pe hi5.
Aa,: "Mi se pare mai natural sa intrii"
*sa intri
Sebastiano, ma bucur sa am un cititor atat de atent :)
Acum zi de zapp buzz :D
Trimiteți un comentariu