luni, 6 august 2007

idei din comunicare




Degeaba am scapat de doctrina sociala cand principiul uniformitatii inca ne copleseste.
Inca nu suntem apti ca in magazinele mass market sa oferim stiluri de viata diferite. Oferim acelsi stil tuturor.


M-au socat ieri 2 magazine: Bricostore si Mr Bricolage. Am gasit doar 4-5 modele de chivete si in plus, toate sunt construite pentru persoane de 1 metru si jumatate. Cu picior sau cu dulapior aceste chiuvete nu sunt utilizabile pentru persoane mai inalte. Cati oameni se gandesc ca daca vreau sa ma spal pe fata ar fi o idee sa nu ma aplec prea mult caci s-ar putea sa ma doara spatele? Cati oameni gandesc astfel de concepte atat de simple?
In randul acestora intra si dulapul destinat camasilor, dar acestea nu raman drepte ci se incovoiaza sub presiunea lungimii mobilierului.


Pe de alta parte ma surpinde placut comunicarea Mobexpert. Construita pe pilonul Ikea, unde totul este gandit de designeri si este functional, Mobexpert construieste o metafora a visului si a tineretii. Harta precisa combinata cu fetele tinere reprezinta o dovada clara a faptului ca incercam sa conceptualizam, sa creem reciprocitate intre tinerete si reguli stricte pe care le respectam in tot ceea ce facem. Brandul este intinerit si filosofia ca ai un obiect "Mobexpert", intarita. Poate putin prea intinerit, caci te gandesti, daca Ikea are arhitecti care gandesc totul, noi trebuie sa ne multumim cu proaspat absolventi. Avem mai multa incredere in persoane care abia au iesit din facultate decat in cei consacrati meseriei lor?

Niciun comentariu: