marți, 1 aprilie 2008

What's with the setup?

Lemarco - Tocilarii (2007)


Doritos - Tongue (2008)


Incerc sa imi dau seama care este legatura dintre tineri si masuta din fata canapelei. Asezarea acestor doua obiecte poate sugera complicitatea dintre cei doi bariera dintre dormitor si sufragerie. (gen familia Bundy vs. familia Guy unde sunt mai deschisi catre toate nebuniile, si nu au masa in fata canapelei).

Tinerii ori se uita la film, ori se pregatesc pentru altceva. Pana la preludiu, oricum mai e asa ca trebuie sa guste altceva inainte, moment numai bun pentru introducerea produsului. Pe masa sunt putine lucruri, cat sa se vada mai bine despre ce este vorba. Si oricum masa este un produs utilizat pentru prezentarea unui alt produs.

Camera este foarte ordonata si intunecoasa. Unul din tinerii sufera de tulburari obsesiv compulsive, a petrecut mult timp ordonand prin locuinta. Nu stiu cat de bine face produsului, dar merita mereu sa razi de o persoana bolnavioara.

Tabloul de pe perete, din spatele canapelei, se inscrie intr-un arhetip "de apartament". Se pare ca acest arhetip e valabil atat la noi cat si la "ei".

11 comentarii:

Bogdan Andrei Bordeianu spunea...

poate ca masa e acolo inevitabil....orice canapea presupune o masutza nu?
nu e asta un stereotip vizual?
pe ce iti pui picioarele si paharul cu bere si scrumiera?
o masa inalta de tipul celor din apartamentele comuniste sau tipul de asezare al sufrageriei tarilor din esul europei da, sunt o piedica in calea sexului. totusi cred ca baiatul zaharului brun, s-a ofticat ca s-a terminat filmarea acolo. amandoua spoturile sunt penibile din cauza unui umor siplu,... atat de simplu ca devine gretzos. ma duc cu gandul catre sloganul anef/iefs "multa minte nu se cere, totul e sa ai bugetul aprobat", desi catusele roz sunt besiale, maiales puse langa biciul ala. Daca cineva da citate din sado-maso, va rog documentati-va, netul e plin de documentare in acelashi sens. pui catushe roz de "teenager"itza nehotarata, cu bici de MILF care deja nu mai simte nimic, si cu un vibrator roz de lesbiana... cred ca subestimam tocilarii, desi par ca sunt varza stiu sigur unde sa se uite pe "sit-euri de specialitate", iar cada privitorii nu stiu diferrentzele mai mult ca sigur ca simt disonantza nte obiecte - stiu ca exista si case roz , si arhitectura de pipera-tunari, si nu ma refer la cea gen becali ci la tot restul, in cazul in care are cineva ceva de spus in apararea inocentei simturilorprivitorilor-.
Sa revenim la limba cazuta in pahar - nu li s-o aprobat scripul carein care cadea in sutienul tipeisi sa se zbata pe acolo ? - nu mai aveati erau alte variante de spot???
cel mai sezual din tot ce e in cele 2 spot-uri este masa. vai de ea ce masa explicita este....
trebuia masa sa punem elementele care fac diferentza intre publicurile tinta. ha ha ha!
candva publicitatea fura din arta contemporana din cinematografia de calitate... cu cat mai multa cultura publicitara cu atat mai multa inspiratie tot din publicitate! uraa, poate asa toate reclamele vor deveni identice si nu vor mai avea efect, si vor disparea.. si atunci va dati seama ce se v-a intampla nu? ne vom lua cu totii televizor mult mai linistit (sigur vreti sa replicati ca ne vom uita la emisiuni in reluare caci nu o sa fie buget pentru emisiuni noi, ha ha ha, serios? - cumva trebuie sa fim manipulati fratzilor)
ma intreb daca fatza intunecata a zaharului sau valul cald de chilli vor naste la fel de multe reactii ca si calul din malboro....
se mai gandeste cineva ca poate nu au idei suficient de bune de spot si poate fac dor print, asa poate sintetizeaza cumva ideea, si o si verifica daca e valabila, independent de spot?
chiar asa_ cum isi analizeaza dep de creatie creatia, pana sa ajunca inr-un focus grup? pot fi autocritici? sau se minuneaza de fiecare data cand ideile lor bune sau proaste sunt finalizate cumva. nu trebuie agentia sa isi educe clientul in cazul in care sunt probleme cu el (e pe dinafara si alege gresit)? cum poti sa educi un cient daca nu stai bine pe teorie? sau nu e aplicabila teoria (in general) in publicitate?
corina, nu te mai stresea sa gasesti significat sau semnificant in tot ce debiteaza unii, ca desi gasesti, nu neaparat au logica sau coerenta, si te chinui degeaba.

Corina Bordeianu spunea...

Bogdan,
Imi pare rau sa te dezamagesc, dar o sa caut in continuare in publicitate diverse asemanari sau judecati. Ma calmeaza mult mai mult sa caut semnificatii decat sa imi bat capul cu alde Becali. :) Fie ca o fac prost sau nu , reclamele merita comentate numai pentru spatiul media cumparat! (lol).
Ce am sugerat eu in legatura cu masa din fata canapelei, este ca reclamele da, se inscriu intr-un stereotip. Daca dai cautare imagini pe google cu "living room", vei vedea multe astfel de cadre. Eliminarea masutei dintre canapea si televizor/ ecran inseamna constientizarea atentiei pe care trebuie sa o acorzi ecranului versus alte activitati (mancat seminte sau baut bere). Adica, ori te uiti la tv ori mananci. Contientizarea faptului ca masuta dintre televizor si canapea te obliga la o gramada de alte sarcini si te tine de la altele, but then again, all the best. Cu cat mai multe masute, cu atat mai putini copii :))

pokerband spunea...

mie-mi place blogu asta. si din ce ati scris voi doi, cred bateti cumva in fundamentele existentei lui. :) eu ii dau dreptate corinei in ceea ce priveste disputa voastra, desi premisa lui bogdan este corecta. exista multe reclame care nu au nici in clin nici in maneca cu vreo idee din semiotica sau asupra carora se poate face o analiza. si totusi daca faci acest lucru nu e gresit pentru ca in acest fel, scoti la iveala reguli, asemanari, legi noi etc, intelegi mai usor ideea unei reclame (vorbesc de arhitectura ei teoretica), si astfel se leaga un intreg univers cladit de tine, cu niste termeni stiintifici pe o realitate profana stiintei. mi se pare ca asta e ceea ce face stiintele, si in special semiotica, de studiat si inteles. faptul ca iti ofera resursele sa intelegi atat prostia cat si inteligenta. sa intelegi in sens semiotic the dark side of sugar este singura metoda profilactica impotriva "indragostirii de tocilar", if you catch my drift.

iulian zaharia spunea...

ah, imi cer scuze, eram logat cu alt cont. eu am lasat comentariul de mai sus. :)

Corina Bordeianu spunea...

Iulian, toti trebe sa incepem de undeva. Daca la inceput se face vaccinul imptriva lucrarilor proaste, nu ai de unde sa stii de la bun inceput daca vaccinul va functiona in cazul tuturor. Trebuie incercat, probat.

Corina Bordeianu spunea...

Sau altii trebuie convinsi ca le va face bine :)

iulian zaharia spunea...

popper!

Corina spunea...

Teoria falsificarii?

Iulian spunea...

da!

Bogdan Andrei Bordeianu spunea...

e ca pe mess aici sau ce? trebuie inlaturate lucrurile facute prost, si tebuie inceput de la lucrurile unde s-a depus efort, unde nu s-a aplicat inconstient o reteta. daca vrei sa vaccinezi pe cineva si el nu vrea, ce faci?

Bogdan Andrei Bordeianu spunea...

iulian:
http://cammildor.blogspot.com/
sau
cammildor.blogspot.com
si nu
by www.cammildor.blogpost.com
nu te supara dar am incercat odata fara www, dar am observat ceva ciudat la litere.
unde asta... in datele tale
fi antent ;)