luni, 27 aprilie 2009

65+

Acum o luna o intrebam pe vanzatoarea de la un magazin cu o singura casa de marcat din zona centrala, daca se resimt efectele crizei economice si in magazinul unde lucreaza ea. Raspunsul ei contrazice multe media planuri pe care le-am vazut iar majoritatea tintesc persoane pana in 55 de ani. Mi-a zis ca desi sunt zile mai bune si altele mai putin bune, oricum in cartier sunt multe persoane in varsta cu pensie mare.

Neglijam multi oameni pentru ca "nu mai sunt in target". Suntem indiferenti la nevoile lor si consideram ca nu mai sunt utili societatii. Proverbul "Cine n-are batrani, sa-si cumpere" este scos din circulatie.

In timp ce in Anglia se organizeaza targuri pentru distractii destinate persoanelor pensionate, la noi batranul este marginalizat, pus sa astepte la cozi pentru abonamente la RATB pe timp de iarna si mutilat de serviciile medicale. Cumva asta transmite si expozitia 65+. Manifestul aici.

Cum ar fi ca o organizatie sa presetze servicii de "petrecere a timpului liber" pt 65+ care sa includa: lectura, discutii pe teme libere, bancuri, auditii muzicale, cantece, etc. Mai trist este ca ideea mi-a venit dupa ce ieri am ascultat o batranica cum se plangea vanzatoarei ca, dupa ce a ramas vaduva si implicit singura in casa, se roaga de cainele ei sa-i vorbeasca pentru ca ea sa nu uite cum e cu limbajul articulat.

2 comentarii:

Cristina spunea...

Ai extraordinar de mare dreptate. M-am gandit si eu la asta. Cea mai mare problema a batranilor este lipsa de activitati care sa le faca placere si sa le ocupe timpul.Eu ma minunez de ai mei ( care sunt un caz fericit): mama a invatat sa caute div. chestii pe internet( bineinteles avand deja calc. lui frate-meu in casa),si amandoi s-au apucat de 'gradinarit', in balcon!!!.Nu credeam sa-l vad pe tata vreodata, atat de preocupat de asa ceva. Dar oamenii in varsta chiar au nevoie de ocupatii. E trist ca acest aspect este total ignorat intr-o societate in care nr de batrani este -si va fi- din ce in ce mai mare...

Alex S spunea...

Nu e vorba doar de batrani aici, este vorba in general de oamenii saraci. Cum scopul unei companii este profitul, oamenii saraci nu pot fi "in target". Sunt pusi sa astepte la coada pt un abonament RATB si tinerii, nu doar batranii, si pe langa asta tinerii chiar platesc pt abonamente.