marți, 19 martie 2013

Curățenia de primăvară + întrebări

Am șters jumătate din lista de bloguri și site-uri pe care le urmăream pe vremea când mă ocupam de blogul ăsta (începutul lui 2009). Cele mai multe nu mai existau, mulți nu au mai scris de peste un an sau poate mai mult iar câteva bloguri s-au mutat pe un alt domeniu. Eu am simțit nevoia să mă întorc aici, după ce am vagabondat pe Facebook și m-am ocupat de alte bloguri și proiecte. E [con]textul meu. Simt nevoia să mă întorc acasă, la fel cum mă voi întoarce în agenție în scurt timp.

Apropo de curățenia de primăvară, mă întreb de ce lumea dezaprobă schimbările dese din Facebook, când de fapt userii au nevoie de schimbări și de personalizări multiple ale contextului digital pe care îl frecventează?

Facebook face curățenie în news feed. Utilizatorii vor alege ei ce fel de conținut vor să urmărească. Chiar dacă Facebook spune că din punct de vedere al designului diferența nu va fi sesizabilă, din punct de vedere al funcționalității se va vedea ceva. S-ar putea să dispară edgrank, fiind înlocuit de schimbător/ switcher (deși nu e încă oficial) și expunerea la conținut se va face în funcție de nevoile userului. Tu vei putea controla conținutul pe care vrei să îl urmărești. Schimbarea aceasta este ca un  leucoplast pentru algortimul edgerank și de aceea mă întreb care va fi impactul asupra paginilor de brand în care s-a investit enorm în ad-uri și cum va scădea interactivitatea între branduri și utilizatori.

Totuși, mai am o altă întrebare: unde cauți detalii despre schimbările din Facebook? Nu pe Google?

Tot din domeniul curățeniei de primăvară, Google Reader se va închide de la 1 iulie 2013. Am nevoie de alt Reader, la fel de ușor de folosit. Recomandări?

Și ultima întrebare, când ne vom sătura de #hastaguri pe Facebook, ne vom întoarce mai mult către Twitter?


Niciun comentariu: