vineri, 10 august 2007

Coffee





Semn: un oval traversat de o linie

Denotatie: bob de cafea

Conotatie: bautura care trezeste spiritul si deschide mintea; un moment unic si precis din zi; o desfatare a simturilor; o metoda de socializare; studenti si examene; moment de relaxare; rasfat; activarea simturilor; o vorba/ stat de vorba/ barfa, s.a.

Dar unde e conotatia de cofetarie? In eclerul cu ness poate sau semnul "cafea" te face sa te opresti asupra prajiturilor? E un moment de conectare? Consumam cafea cu dulciuri?
Nu inteleg!

10 comentarii:

Anonim spunea...

cred ca cine a creeat firma asta luminoasa nici nu stia de simbolistica semnului pe care cu gratie l-a plantat acolo. Ei nici eu nu stiam ... si majoritatea dintre noi nu stiam asta. Asa ca in dulcele stil romanesc pot spune ca merge si asa :)

Anonim spunea...

Totusi semnul acela seamana f bine si cu stationarea interzisa :) lol
E bob de cafea in toata regula. Eu insa cred ca nu a fost plasat accidental, treaba de acolo de sus nu e rea, poate ca nu trebuia scrisa cu litere mari (CAPITALS -pt cei pretentiosi), mai ales ca diaciticile, binevenite de altfel - dupa o lunga asteptare in sfarsit am ajuns sa le apreciem- nu arata bine puse peste majuscula. Tot bine ar fi fost sa foloseasca acelasi set de litere (caracter de litera, prost numitul font - inseamna mai mult decat caracter de literaq) si pentru textul de mai jos "laborator propriu" astfel ca se poate totusi sa ajung la clz. ca semnul a fost plasat aiurea.
Faza cu "dulcele stil romanesc" ma calca pe nervi la maxim. Sa spui asta e ca si cum nu ai spune nimic. Daca gasesti o explicatie mai exacta, ca nu e omul de meserie, o fi facut poli. si s-a apucat de grafica, de unde si indoiala asupra cunostintelor lui de simbolistica|semiotica sunt indoielnice, e o treaba, sau ca e un tip care a facut artele si a fusherit totata ffacultatea, sau ca e un tip bun care are nevoie de bani si care nu a putut sa contazica clientul cu riscul pierderii comenzii pot fi justificari. Treaba cu "dulcele stil romanesc", e in acelasi stil, trei randuri si o replica ieftina, plasata la loc de cinste nu pot aducce dupa sine decat importanta discursului - oare
Dar despre termopanele albe la sigla aia maron|cafeniu pare degeaba. (Corina, cannd faci fotografii, fa si de ansamblu, nu doar detalii, poate ajuta mai mult)
Revin, la romania|romanesc. Daca facem din romanesc ceva negativ, nu inseamna ca asa e, ci ca noi suntem pe -, inseamna resemnare, adica tot -, pt. a fi pe + inseamna sa dezvolti, sa dai solutii, sa propui ceva, sa faci o TREABA, nu o chestie.
tineti sus munca buna!

Corina Bordeianu spunea...

@Bogdan,

Multumesc pentru sfatul legat de foto.

@Alexandru Ma calca pe nervi "dulcele stil romanesc". Problema e ca cineva a gandit ceva cand a lucrat la logo. Cineva a gandit. Nu iesit simbolul din palarie. Nu a pus cineva creionul pe hartie si a iesit un bob. Refuz sa cred ca facem lucruri fara sa rationalizam.

Anonim spunea...

sigur a fost pus semul ala constient, nu e nimic de refuzat, Ai(adobe illustrator), sau freehand-ul sunt programe de grafica, care nu au functia - predict symbol, sau autocomplete text (cu optiuni_ intelligent|advance intellectual|middle-level intelectual|entry-level intellectual, hooligan, suportet, etc).
Ori baiatul ala sau fata aia, a vazut pe net uncerc cu bara, cand a googaluit cafeaua, ori o fi vazut ea pe la tv., i-o fi zis vecina, sau asa i-a zis cel care i-a dat comanda, ca asta e semnul de pe pungile lui de cafea.
Totusi sa nu ne speriem asa repede si tare. Astia care fac sigle se uita si ei pe ici pe colo, problema e daca se uita unde trebuie, daca inteleg ce trebuie. Aici intervine bugetul, si mai ales cultura clientului, caci el e cel care alege in final, ceea ce nu e totdeauna rau.
O treaba este sa vedem cum putem iesi in intampinarea lipsei de cunoastere a clientului, care are si el scuza lui care trebuie inteleasa_ omul e la inceput de buisness, si invata ce sa faca cu frma lui, cum sa faca afaceri, cum se relaxeaza un om cu veniturile lui,cum isi imparte timpul cu familia si munca; lucrurile astea iau timp si nu e usor pt. nimeni sa le inteleaga repede. De unde sa ii ceri sa aiba timp sa se documenteze despre reclame solutii grafice, ce vreti sa nu mai apeleze la altii. noi de unde sa ne mancam painea. Trebie sa invatam cum se educa clientul. pt asta amintiti-va de gradinita si cartile de colorat
Tineti sus munca buna!

BAsiC spunea...

scuzati dactilografierea

Anonim spunea...

scuzati dactilografierea, a fost cam in viteza....

Anonim spunea...

să şti că nu sunt un promotor al stilului dulce românesc :) ... oricum sunt multe lucruri gândite bine, gândite mult, gândite de porfesionişti dar care în cele din urmă se dovedesc a fi gândite prost.

Anonim spunea...

nu te acuzam ca ai fi promotor, insa nu e bine sa zici asa, ce ai zis acum nu e rau, se mai gandeste si prost. Nu mai vrreau sa tot aud de stilul dulce; expresia asta atrage dupa ea nimicul, daca punctezi mai clar, cine stie, candva poate se vor schimba lucrurile, sau macar cineva va fi atent.....

Anonim spunea...

:))

Se pot gasi mai multe explicatii.
Una dintre ele si cea mai simpla ar fi urmatoarea. Proprietarul a avut mai intai o firma cu logoul OK Coffee...apoi probabil acea afacere nu a fost atat de profitabila pe cat i s-a parut la inceput si si-a deschis o cofetarie. Si pentru ca traia inca cu sentimentul esecului si-a pastrat logoul de la prima firma/afacere si l-a extins intr-un mod nu tocmai potrivit si asupra cofetariei.
Oricum, in afara de locatia de pe Stefan cel Mare mai stiti vreuna?!
Dulcele stil romanesc imi place, dar hai sa nu il asociem cu ineficienta si mediocritatea. :D

Corina Bordeianu spunea...

@Ana, Imi place tare mult ideea cu trairea esecului :). Poate omul chiar a vrut sa vanda cafea dar pe drum a realizat ca nu are rost si a ramas cu logo-ul asta. Si da, eu una numai pe Stefan cel Mare am vazut cofetaria. Dar pentru ca are semnul de cafea nu m-am oprit sa cumpar ceva: semnul stimuleaza sentimentul de neincredere.

@Bogdan, ai dreptate, noi ar trebui sa ii educam pe clienti, dar pe de alta parte exista firme de design care scot logo-uri la norma, 5 pe zi. Din asta traiesc. Vom educa in masura in care ne va creste putin nivelul de trai, ca sa nu mai facem munca pe plantatie ci sa gandim in concepte de marketing/ comunicare/ advertising, etc.