joi, 6 martie 2008

Redd's - Joy of life



Reclama inspirata probabil din acest filmulet:



Denotatie: bere cu gust
Conotatie: berea cu gust te tine treaz toata noaptea, poti petrece seri miunate alaturi de prieteni, te bucuri mai mult de prietenii tai ...

Pozitionarea este slabuta. Nu vorbesc deloc de ce gust are. E prima bere "cu gust" din Romania care comunica ceva despre gust. Dar are ea gust de fructe, de flori, de legume, de ciocolata? Este o bere aromata, dar cat de aromata? In plus, nu exista legatura intre selling line "In sfarist berea are gust", tag line "Redd's talk about it" si vizual.
Si cea mai tare chestie e ca ar trebui sa fie o bere pentru femei.
Cele mai relevante insa sunt valorile brandului: veselie, comunicare si diversitate de culori. E clar ce transimit nu? Ma intreb insa cum vor reactiona sarmanii consumatori cand vor descoperi gustul de fructe? Va mai fi la "socializarea cu prietenii" factor motivator de cumparare a produsului?

Mult mai indrazneata este reclama din Rusia:

2 comentarii:

Adrian Monoranu spunea...

Corina, se pare ca e o bere adresata femeilor. Cel putin asa declara cei de la Ursus. Asta scuza putin ideea de gust si banuiesc ca nu s-au gandit nicio clipa sa se foloseasca de conceptele clasice folosite in promovarea berii gen "male bonding", evadare din cotidian, intalnire cu prietenii, etc, etc. E clar ca pe segmentul feminin aceste concepte nu tin. Eu ma intreb totusi de ce nu comunica mai evident pozitionarea pentru ca din spotul propus pietei din Romania nu se vede deloc acest lucru. Mai degraba din spotul rusesc.

Corina spunea...

poate ca nu au putere