marți, 28 octombrie 2008

Nevoi de publicitar



Abia s-a dezvoltat cea de-a doua decada a internetului si spre deosebire de primii zece ani, unde companiile au fost cele care au contribuit la construirea internetului, acum sunt oamenii care au preluat sarcina, prin intermediul comunitatilor online. Dar, daca sunt oamenii cei care duc mai departe munca corporatiilor cine mai tine seama de branduri si de comunicarea cu acestea?

Zilele trecute am citit o stire conform careia CBS readuce pe TV formate publicitare din trecut, adica readuc pe micile ecrane un format de televiziune ce dateaza din anii 1940: programele sponsorizate in cadrul carora brandul joaca un rol esential in emisiunea difuzata. Pe de alta parte, AdEvolution aduce din state o noua retata de comunicare online: “infotainment” (de exemplu parteneriatul cu Feminis.ro care ofera soferitelor prima emisiune TV auto dedicata exclusiv femeilor si sponsorizata exclusiv de AVIA).

Dar oare reprezinta acestea exemple nevoile reale ale oamenilor? Fie ca sunt online, fie offline, nu reprezinta acestea doar nevoia unui publicitar de a vinde strategia clientului printr-un siretlic simpatic? Sa fim cinstiti, chiar aveam nevoie de Skoda sa imi arate cum sa conduc, nu ma pot uita in continuare la Jeremy Clarkson, Richard Hammond si James May? Imi pun intrebarea daca nu cumva exista o cale non-intrusiva de a intra in viata consumatorului. Doar se stie ca 80% dintre ei spun ca urasc sa fie intrerupti de ad-uri...

2 comentarii:

Anonim spunea...

... daca as trai cu convingerea ca nu exista cai non-intrusive de a intra in lumea consumatorilor eu una as renunta la publicitate :) permission marketingul iti acorda din start o doza ridicata de good will. ar mai fi ideea de advertising+utility, sa-i dam consumatorului un lucru/serviciu de care are nevoie odata cu info despre un produs sau altul. ma rog, e o discutie intreaga aici, poate pun si eu de un articol :)

Anonim spunea...

Pai si astia cu SOS Salvati-mi casa ce fac? Nu e cam acelasi lucru? Ca e plin de Praktiker la ei in emisiune. Ba mai mult mai si filmeaza prin supermarket. Si la emisiunea de pe Antena 1 la fel. :D