Pastele frantuzesti PANZANI,
R. Barthes observa că semnificaţia italienitate este produsa de conjuncţia a trei tipuri de semnificanţi:
- semnificanţi iconici, adică un inventar de obiecte determinate socio-cultural: roşii, cutie cu paste, brânză, etc.;
- semnificanţi lingvistici – prin sonoritatea italiana a numelui;
- semnificanţi plastici: culorile verde, alb şi roşu (culorile steagului italian).
Pentru acea perioada, descoperirea mai multor categorii de semne (lingvistic,iconic şi plastic), care participa la semnificaţia globala, a însemnat un mare câştig. Dar nu acesta este cel mai important aspect al semiologie barthesiene. Barthes demonstrează că imaginea publicitara este compusa din doua subsisteme pe care le percepem simultan: nivelul denotaţiei şi cel al conotaţiei.
2 comentarii:
draga mea colega (fosta de acum) Corina. Bun venit printre bloggeri !!
interesante posturile, si intersanta abordarea.
spor si multa inspiratie.
daniel
Bine ai venit pe blogul meu:)
Trimiteți un comentariu