vineri, 20 iulie 2007

Primele analize semiotice din publicitate – Barthes

Pastele frantuzesti PANZANI,

R. Barthes observa că semnificaţia italienitate este produsa de conjuncţia a trei tipuri de semnificanţi:

- semnificanţi iconici, adică un inventar de obiecte determinate socio-cultural: roşii, cutie cu paste, brânză, etc.;

- semnificanţi lingvistici – prin sonoritatea italiana a numelui;

- semnificanţi plastici: culorile verde, alb şi roşu (culorile steagului italian).

Pentru acea perioada, descoperirea mai multor categorii de semne (lingvistic,iconic şi plastic), care participa la semnificaţia globala, a însemnat un mare câştig. Dar nu acesta este cel mai important aspect al semiologie barthesiene. Barthes demonstrează că imaginea publicitara este compusa din doua subsisteme pe care le percepem simultan: nivelul denotaţiei şi cel al conotaţiei.


2 comentarii:

Anonim spunea...

draga mea colega (fosta de acum) Corina. Bun venit printre bloggeri !!

interesante posturile, si intersanta abordarea.

spor si multa inspiratie.
daniel

Corina Bordeianu spunea...

Bine ai venit pe blogul meu:)