luni, 20 august 2007

WOM


Cum au facut cei de la Papaya sa creeze atat WOM in jurul noii campanii CEC?

Este intamplatoare asocierea campaniei CEC din 1978 cu cele doua spot-uri? Daca dati o cautare pe google "reclama CEC" sunt multe bloguri care comenteaza reclama din 1978. Usor-usor gasesti cele doua reclame. Mie mi s-a parut ca se strecoara subtil in psihic.
Din pacate nu vreau sa ofer conotatii si denotatii celor doua reclame. Mi-e greu sa vorbesc despre moarte si tigani in acelasi timp.

4 comentarii:

Anonim spunea...

...mda, ce fain e cand asistenta aia "buna", sparge ciunga. tare de tot. un final bun, fiindca te asteptai la un carnet cec, sa-i fie lasat mostenire... Iar Elvis... foarte bine, desi nu prea cred ca atinge target-ul, poate ca un client ING ar fi mai in target-ul spotului....
25-35 ani cu venituri medii, un job putin stresant, care sa-i permita sa priveasca cu relaxare gluma.
Apropos, glumele. Cat tin ele de mult astazi? Poate ca baietii din publicitate, nu isi dau seama ca lumea e trista hiper stresata, si ca nu prea mai stie de glume azi. Ori fiindca glumele acceptate azi sunt cam subtiri, facile, de multe ori de prost gust, ce mai cam de autobaza. Asta la marea parte a populiei. Ce inseamna? A scazut iinteresul pentru o diferentiere/afirmare prin diferentiere culturala_ mult spus. Pe scurt, nu mai e o problema ce cunostinte generale ai, mai degraba cum poti lua un credit la o octavie, sau passat, sa poti baga o muzica tare, sa auda lumea sa maananci la terasa cu lautarii care-ti canta, sau asa mei de medie, sa asculti Magic FM.-asa o muzica mai linistitoare.
Ce cred ca incerc eu sa formulez este ca defapt exista o problema cu valorile acceptate la niv. national. Si nu asa orcum, ci este o confuzie, si e si ceva frustrare la mijloc. Exista un tip de oboseala, care ii face pe unii sa uite ca accepta valori pe care altmiteri le-ar fi evitat. E o resemnare si la nivelul valorilor, si impunerii lor_ clar datorata inrautatiri situatiei financiare a paturii de mijloc, care de abia acum se formeaza. -personal cred defapt ca se creaza niste varfuri ale paturii mijlocii.
Dupa o astfel de deraere, va aduc amite sa bagati banii la cec

Corina Bordeianu spunea...

Bogdan,
Demult nu ne mai diferentiem printr-o cultura unitara ci prin zeci/ sute de subculturi.

Fiecare comunitate isi creeaza o subcultura - bisericutele din scoala generala completeaza perfect aceasta metafora.
Un observator atent - sau un studiu aprofundat - cred ca ar scoate la iveala aceste forme de civilizatie pe cartiere si la un moment dat doua cartiere indepartate, sa zicem unul din Cluj si altul din Iasi ar putea avea acelasi set de valori. Dar ele traiesc separat si de cele mai multe ori publicitarii evita sa gandeasca asa: unitate in diversitate.

Referitor la glume subtiri: s-a mai facut - vezi porcul MTV si Ciao Inmormantarea, iar Elvis? Chiar Elvis? Nu au gasit alt icon?

Am citit comentariile directorului de creatie care s-a ocupat de acest concept: "Am vrut sa renuntam la acele clisee de reclame in care toata lumea e frumos imbracata arata bine, familii perfecte, costume impecabile, hai sa fim seriosi".

Corina Bordeianu spunea...

au scapat de un cliseu dar au dat de altul.

Anonim spunea...

important e ca WOM a functionat in acest caz, sau?

noi incercam sa generam WOM planificat, nu numai WOM viral.

un feedback despre trender.ro ar fi foarte apreciat

salutari din timisoara
ovidiu