miercuri, 20 februarie 2008

Patratul semiotic pentru Nivea





Descrierea conceptelor: (preluate din psihologia transpersonala)
Sinele condensat este Sinele limitat de factori fizici, biologici, culturali, Sinele individului care nu a reusit sa depaseasca anumite limitari, din cauze subiective sau obiective. Este Sinele aflat la un nivel inferior in piramida trebuintelor a lui Maslow.

Sinele rezonant este Sinele aflat in armonie atat cu interiorul individului, cat si cu mediul , Sinele care rezoneaza, care se afla pe aceeasi lungime de unda cu tot ceea ce l-ar putea influenta si care, prin rezonanta, se adapteaza si creste totodata sub influentele pe care le suporta. Este Sinele aflat cel putin in varful piramidei trebuintelor, daca nu dincolo de acesta. Notiunea este preluata din teoria fizica a rezonantei si adaptata in contextul psihologiei transpersonale.

Daca pana acum nu demult Dove a fost primul care a scris despre "manifestul pentru frumusetea adevarata" si a intrat mai mult in zona Sinelui rezonat, acum, Nivea il urmeaza. Campania "Frumusetea este..." - in functie de patratul semiotic - este construita pe axa frumusete-slutenie versus sine rezonant-sine condensat.

Cosmeticele incep sa nu se mai inscrie doar in categoria "hai sa vedem ce beneficiu mai oferim acum: par lucios cu volum, piele fina fara riduri, culoare intensa." Au mers mai departe, in incercarea de a redefini perceptia despre frumusete si de a o incadra in alt spatiu. Un spatiu mai uman, mai centrat pe individ.

4 comentarii:

J spunea...

Cand am vazut prima oara spotul puteam sa jur ca e la dove.
Ideea e misto and it works doar ca e un pic lipsa de inspiratie....parerea mea...dar oricum cine tine cont de psihologia umane nu are cum sa dea gresi...:D. sper misto scris articolul dar as fi vrut sa iti dai cu parerea mai mult...

Corina Bordeianu spunea...

Mie nu mi se pare lipsita de inspiratie, pur si simplu asta e trendul acum:).

un privitor spunea...

stii ce cred eu? sa refaci traseul in nvers, in sens semiotic, e ok, dar oare cei de la dove au mers pe acelasi traseu? sau a fost pur si simplu ideea unui planner si a unui creativ? creca de aia in publicitate gasesti multi omuleti care nici nu pot sa pronunte cuvantu semiotica.. :D (daca stau bine sa ma gandesc e un compliment ascuns)

Corina spunea...

E adevarat ce zici cu semiotica, multi publicitari nu au auzit de ea, dar in alte tari se foloseste. Ce incerc eu sa imi dau seama este daca analiza semiotica se poate utiliza si ante productie, in strategia de comunicare, nu numai post productie. Dar imi trebuie multe analize post, ca sa ajung la analiza ante ;).